fredag 5 oktober 2012

Rudy

Efter intermezzot med Patrics havererade tändning hamnade vi så småningom hos Powerplant Choppers på Melrose Avenue. Yaniv Evan äger Powerplant och Rudy jobbar med kläderna på powerplant. Designar, säljer och fixar i butiken. Rudy har en bakgrund inom modevärlden sedan länge och har bott  flera år i först Frankrike och sedan Sverige. Rudy säger att han kan tala svenska och säger: Tack, tack. Jag älskar dig. Ska vi knulla. Han säger att hans svenska vänner är döda idag och att  han brukade hänga med Sixten Herrgård och gänget på den tiden. Gick oftast på Cafe Opera och bögklubbar i Stockholm.

När jag (Lars) ska köpa en tröja av Rudy, säger han att creditcard maskinen har pajat så det går inte att handla med kort. 

- Jag går med dig till en ATM så du får ut cash. Det finns en ATM-maskin i liqourstoren på andra sidan gatan. Jag måste ändå fixa frukost, säger Rudy. 

Inne i butiken köper Rudy två souvenirflaskor American Honey Whisky och häller i sitt morgonkaffe.

- Ahh, breakfast, säger han och tar en svälj.

Det visar sig att mitt kort inte funkar i maskinen och jag får inte ut några cash. Jag säger till Rudy att det blir ingen t-shirt idag. 

- You gotta have the t-shirt. säger han. I'll give it to you when Yaniv's not watching.

Tillbaka på Powerplant kommer Rudy ut på bakgården efter en stund och smyger till mig en hoprullad t-shirt.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar